Wino, kobieta i śpiew

Wino jest jednym z najpopularniejszych trunków. Pije się je chętnie nie tylko podczas spotkań ze znajomymi czy na przyjęciach lub na romantycznej randce. Coraz częściej Polacy biorą przykład ze swoich włoskich kolegów i kieliszek wina serwują do obiadu. Przeciętny Polak wypija dwa litry wina rocznie. Nasi sąsiedzi – Czesi mogą pochwalić się wyższym wynikiem – 16 litrów na głowę w ciągu roku. Dlaczego pijemy wino? Powodów może być kilka. Pierwszy z nich – dla zdrowia. Od lat wiele kontrowersji wzbudza wpływ wina na zdrowie. Zdania są podzielone. Jedni uważają, że wino pozytywnie wpływa na układ krążenia chroniąc przed zawałem czy chorobą wieńcową. Inni twierdzą, że ten dobroczynny wpływ na serce to zasługa nie tyle wina ile winogron, z których wino jest produkowane. Ale są też tacy, którzy piją wino nie troszcząc się o swoje zdrowie, tylko z czystej, ludzkiej przyjemności, dla jego nieprzeciętnego smaku. Najnowsze badania pokazały, że smak ten można spotęgować łącząc go z… muzyką. Naukowcy z Heriot Watt University ustalili, że słuchanie odpowiedniego gatunku muzyki podczas picia wina może poprawić jego smak nawet o 60%. Według nich do cabernet sauvignon najlepiej pasują mocne, ciężkie dźwięki, a do chardonney muzyka lekka i orzeźwiająca. Zdrowie, smak i… Powszechnie wiadomo, że wino jest afrodyzjakiem. W końcu tytuł słynnej piosenki nie wziął się znikąd. Czy rzeczywiście wino ma wpływ na seksualność kobiet? Włoscy badacze ustalili, że kobiety, które wypijały jeden lub dwa kieliszki czerwonego wina dziennie wyżej oceniały pożądanie czy ogólne funkcje seksualne niż kobiety, które nie piły wina w ogóle lub piły rzadziej niż raz dziennie. Wniosek jest prosty – smakoszom wina do pełni szczęścia potrzeba czerwonego napoju bogów, odpowiedniej muzyki i partnerki, która wie ile powinna wypić.

Comments are closed.